شرکت ابداع سازه

نصب وساخت اسکلت فلزی|سازنده اسکلت پیچ ومهره

شرکت ابداع سازه

نصب وساخت اسکلت فلزی|سازنده اسکلت پیچ ومهره

طراحی داخلی در غرفه های نمایشگاهی

در دنیای امروز موفقیت زمانی رخ می دهد که در کوتاهترین زمان ممکن، اطلاعات انبوهی را در عرضه  و در دسترس افراد قرار دهید.


به منظور انتقال اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن غرفه های نمایشگاهی هستند . غرفه نمایشگاهی محل تجلی هنر و سلیقه شماست و همچنین نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری طراح غرفه های نمایشگاهی موظف است تا  طراحی متناسب با سلیقه و حرفه شما به نمایش بگذارد. گروه رایکا مفتخر است که با طراحان موفق ایرانی و با تجربه ای بالا اقدام به خدمات طراحی غرفه می کند تا به طور شایسته ای محصولات شما را معرفی کند. حضور در نمایشگاه های بازرگانی از مهمترین ابزارهای بازاریابی شرکت های صنعتی، خدماتی و تجاری است. به این ترتیب نام و برند تجاری شما با حرکتی اشتباه زیر سوال می رود. طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که مخاطب را در غرفه نگه داشته و پاسخگوی افکار و سوالاتش باشد. این مهم با استفاده از طراحی مناسب و تجهیزات لازم و تبلیغات ( اعم از فیلم، صوت، استند ها ، بروشور ها و کاتالوگ ها و .... ) پدید می آید.


در غرفه سازی می توان از تجهیزات نمایشگاهی که اجاره تجهیزات نمایشگاهی است و آماده و پیش ساخته استفاده کنید مانند استند های محصولات، مبلمان، بک لایت ها و ... این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما برای نمایشگاههای کوچک شرکت کرده اید یا شرکتی نوپا هستید و هزینه کمی در اختیار داشته باشید و اولین بار تجربه حضور در نمایشگاه را کسب کرده اید . انتخاب این شیوه از حضور در بلند مدت اثری عکس داشته و اصلا مناسب نیست و عدم مدیریت تبلیغات شما را به نمایش می گذارد.


انواع غرفه که شامل


1. غرفه های معمولی یا ردیفی (خطی)


2.غرفه های جزیره ای


3.غرفه های شبه جزیره ای (انتهایی)


4.غرفه های تبشی(گوشه)


تجهیزات غرفه سازی که در اختیار غرفه سازان قرار میگیرد


در اینجا می خواهیم نگاهی اجمالی به تجهیزات در اختیار طراحان غرفه داشته باشیم غرفه سازی با سازه های چوبی استفاده از چوب پایه و اساس تمامی غرفه ها است و از اهمیت ویژه ای برخوردارند.


غرفه سازی با سازه های فلزی


نورپردازی در غرفه سازی


مبلمان و انواع صندلی ها در غرفه


تبلیغات نوشتاری در طراحی غرفه نمایشگاه


رنگ آمیزی در طراحی غرفه های نمایشگاه


تبلیغات با استفاده از مولتی مدیا


گل آرایی و تزیینات در غرفه

انواع نمایشگاه برای غرفه سازی

مهم ترین رکن بازاریابی امروزه ، غرفه سازی در نمایشگاه است. انتخاب بهترین نوع نمایشگاه و متناسب با اهداف شرکت و غرفه سازی با شیوه های اصولی می تواند تضمین کننده موفقیت هر شرکت باشد.  


انواع نمایشگاه داخلی و غرفه سازی


نمایشگاه های محلی


نمایشگاه های منطقه ای


نمایشگاه های ملی


نمایشگاه های بین قاره ای


نمایشگاه های بین المللی عمومی


نمایشگاه بین المللی تخصصی


نمایشگاه های بین المللی اطلاعاتی


نمایشگاه اختصاصی کشورها


نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

شاید بتوان گفت که این نمایشگاه ها از رده خارج شده هستند و بیشتر جنبه ی جشنواره ی فروش به حساب می آیند و در آن کالاهای مصرفی شهروندان با هزینه ی کمتر در معرض عموم قرار میگیرند و به فروش می رسند.


نمایشگاه مجازی

 این نوع نمایشگاه ها با استفاده از اینترنت و فناوری های نوین و به صورت مجازی برگزار میگردد . از لحاظ هزینه ی کم  برگزاری،عدم زمانبندی و ساخت و ساز و در دسترس بودن همگانی دارای مزیتهایی است اما باید به این نکته توجه کرد که بازرگانان و صنعتگران نیاز به دیدن کالا و بررسی مستقیم و مذاکره رودررو دارند.


غرفه سازی و گرید غرفه سازی چیست؟

میدانید در طول سالیان افراد و شرکت های گوناگونی جهت ارائه ی محصول خود در نمایشگاه ها به شرکت های غرفه سازی مراجعه کرده اند و با آنجا قرار داد بسته اند .

اما این شرکت ها علاوه بر آنکه امکاناتی در زمینه طراحی غرفه سازی نداشته اند حتی از دانش آن هم برخوردار نبوده ، در نتیجه مشکلات زیادی را برای مجموعه نمایشگاهی و شرکت کنندگان در نمایشگاه همچون آماده نشدن غرفه در زمان مفرر درج شده در قرارداد،رعایت نکردن استانداردهای غرفه سازی،متفاوت بودن طرح اجرا شده با آنچه که کارفرما در نظر داشته و مشکلاتی دیگر به وجود آورده اند

این شرکت ها بر اساس امکانات زیر گرید بندی می شوند:

امکانات شرکت

امکانات کارگاه

پرسنل موجود

داشتن پرسنل مجرب

تعداد پرسنل و …

و در نهایت به پنج گروه تقسیم می شوند که براساس آن متراژ قابل ساخت توسط شرکت غرفه سازی تعیین می گردد.

گرید غرفه سازی

 پیمانکاران رتبه A : حداکثر ۷ غرفه بصورت همزمان تا متراژ۲۰۰۰ متر مربع

 پیمانکاران رتبه B : حداکثر ۵ غرفه بصورت همزمان تا متراژ ۱۲۰۰ مترمربع

 پیمانکاران رتبه C : حداکثر۴ غرفه بصورت همزمان تا متراژ ۶۰۰ مترمربع

 پیمانکاران رتبه D : حداکثر۳ غرفه بصورت همزمان تا متراژ ۲۰۰ مترمربع

 پیمانکاران رتبه E : حداکثر۲ غرفه بصورت همزمان تا متراژ ۱۰۰ مترمربع

با این روش  تنها شرکت هایی مورد اعتماد و با سابقه قابلیت ساخت غرفه در حجم بالا را دارا هستند.

این امر و توجه به گرید غرفه سازی موجب می شود که شما با خیال راحت و اطمینان کامل غرفه سازی خود را به موقع برای نمایشگاه آماده کنید و شرکت شما ضرر مالی متقبل نشود.

انواع غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی نبشی یا گوشه

از دو سمت با دیگر غرفه ها همجوار و همسایه می باشند و دارای دیواره مشترک و از دو طرف دیگر به سمت راهرو باز می باشند.

غرفه نمایشگاهی ردیفی یا معمولی

غرفه نمایشگاهی معمولی یا خطی از سه طرف با غرفه های همجوار دارای دیواره های مشترک می باشد و از یک طرف به سمت راهرو راه دارد و قابل دیدن بازدیدکنندگان می باشد که به غرفه یک بر نیز معروف است.

غرفه نمایشگاهی انتهایی یا شبه جزیره ای

غرفه های شبه جزیره ای از محبوبیت بیشتری در بین مخاطبین برخوردار است زیرا این گونه غرفه ها سه وجه قابل دیده شدن توسط بازدیدکنندگان را دارند و فقط یک طرف مسدود می باشد و بازدید کننده بیشتری را جذب می نمایند

غرفه نمایشگاهی جزیره ای

غرفه نمایشگاهی جزیره ای چون از چهار طرف به راهرو راه دارند و از تمام زوایا قابل دید و دسترسی می باشند. این نوع غرفه ها دارای ارزش بالای هستند و از جهت نمایش و تبلیغات نیز از قابلیت های بسیار مناسبی برخوردار هستند

غرفه سازی مدولار

غرفه سازی مدولار نوعی سازه متشکل از پایه، قید و پنل با ارتفاع عموما 240 سانتی متر که به فاصله یک متر از هم به یکدیگر متصل شده و در متراژهای مختلف قابل اجرا می باشد. اگر شما به دنبال یک راه حل مناسب و همه منظوره هستید که سازگار با نیازهای مختلف کسب و کار شما برای حضور در نمایشگاه ها باشد، غرفه سازی مدولار می تواند بهترین گزینه ی در پیش روی شما باشد.اگر برای اولین بار است که می خواهید در یک نمایشگاه شرکت کنید می توانید اجاره تجهیزات نمایشگاهی مدولار را بنا به محصول یا خدمات خود به صورت سفارشی خرید کنید و از این تجهیزات در نمایشگاه های بعدی نیز بهره گیرید .

غرفه های مدولار به صورت نرمال با کیفیت متوسط است. دیواره های غرفه سازی نمایشگاه مدولار با استراکچر پروفیل آلومینیوم و پرکننده ام دی اف شش میلی متری است. نور پردازی در این غرفه سازی نمایشگاهی به صورت متعارف می باشد و می توانید سر درب غرفه و کتیبه و نام غرفه را در این نوع غرفه سازی نیز مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که برخی تجهیزات و لوازم نمایشگاهی مانند میز و صندلی نیز در این غرفه های نمایشگاهی موجود می باشند

از مزایای غرفه سازی مدولار می توان به هزینه پایین آن اشاره نمود چراکه از متریال با قیمتی بسیار پایین مانند نئوپان تولید می شود و از بهترین انتخاب ها برای شرکتها می باشد چراکه با پرداخت هزینه های بسیار پایین همراه با رزرو غرفه می توانند این غرفه ها را تحویل بگیرند 

تجهیزات نمایشگاهی مدولار از کوچکترین سایز 10×10 تا سایز های مناسب برای جزیره های نمایشگاهی را نیز پوشش می دهد.