شرکت ابداع سازه

نصب وساخت اسکلت فلزی|سازنده اسکلت پیچ ومهره

شرکت ابداع سازه

نصب وساخت اسکلت فلزی|سازنده اسکلت پیچ ومهره

مزیت و اهمیت دستگاه برش لیزری

با توسعه صنایع، استفاده از دستگاه برش لیزری برای ساخت محصولات و یا ابزارآلات مورد نیاز صنایع در حال افزایش می‌باشد. استفاده از این تکنولوژی مزایای بسیاری داشته که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره شده است:

مزیت دستگاه برش لیزری عبارتند از:

•فرایند برش لیزری بدون برقراری تماس مستقیم انجام می‌پذیرد.
در هنگام برش و یا حک بر روی مواد، پرتو لیزر با آن تماسی برقرار نمی‌کند. بلکه، ازطریق گرما و آب کردن نقطه مورد نظر آن را برش داده که در این صورت، کمترین میزان آسیب‌  به محصول وارد شده و کنترل کامل بر برش سطوح مختلف وجود دارد.
•برش لیزری مقدارکمی برق مصرف می‌کند.
یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه برش لیزری همین مورد می‌باشد. در واقع امروزه تمامی صنایع سعی دارند تا علاوه بر بالا بردن دقت و میزان تولید، هزینه‌ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهند. دستگاه برش لیزری تنها 10 کیلووات برق مصرف می‌کند. این در حالی است که دیگر فرآیندهای برش گاهی حتی بیشتر از 50 کیلووات برق مصرف می‌کنند. 
•برش لیزری فرایندی بی خطر است.
همانطور که صنایع مختلف به دنبال بالا بردن بازده می‌باشند، تلاش برای به‌کارگیری روش‌های ایمن و بی‌خطر نیز روز به روز افزایش می‌یابد. برش لیزری یکی از ایمن‌ترین روش‌ها در برش فلزات و غیرفلزات می‌باشد. 
•برش لیزری بر روی انواع مواد قابل اجرا است.
دستگاه برش لیزری توانایی برش موادی از جنس فلز، الماس، پلاستیک، چوب، شیشه و ... را دارد. این دستگاه به راحتی مواد مختلف را به شکل و اندازه های متنوع برش می‌زند. 
•برش لیزری بسیار دقیق و بی نقص است.
در واقع این خصوصیت یکی از مهمترین مزیت های دستگاه لیزر برش به شمار می‌آید. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان قطعات را با بالاترین میزان دقت برش زد. این توانایی موجب به حداقل رسیدن ضایعات هنگام برش شده و کوچکترین قطعات هم دقیق وصاف می‌باشند. 
•برش لیزری در تمام صنایع قابل استفاده می‌باشد.
با وجود اینکه عمده استفاده  دستگاه برش لیزری در ساخت و ساز می‌باشد، در صنایع مختلف می‌توان از آن بهره برد. از این تکنولوژی به طور گسترده در صنایع پزشکی و برای برش بافت‌های انسانی یا عمل جراحی مهمی مانند جراحی چشم استفاده می‌شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.